Xiaomi M365: kaip prijungti papildomą bateriją

Pernai kai pradėjau važinėti paspirtuku, geromis oro sąlygomis, neskubant esu nuvažiavęs 30 km ir dar buvo likę apie 11% baterijos. Tada važiavau labai lėtai, daugiausia Eco režimu. Vėliau, oras atšalto (šaltis greitina baterijos išsikrovimą), pasikeičiau galinę padangą į bekamerinę (tas irgi, sako, nuvažiuojamą atstumą sutrumpina) ir tokio atstumo nuvažiuoti niekada daugiau nepavyko. Ne gana to, nuvažiuojamas atstumas, sakyčiau, sumažėjo gal net per pus. Vėliau pakeitus padangą į normalią – su kamera, ir šylant orams, nuvažiuojamas atstumas pradėjo ilgėti, tačiau, kaip sakoma: „Baterijų per daug nebūna” 🙂

Xiaomi paspirtukų privalumas tas, kad juos galima lengvai modifikuoti, net ir tokie kaip aš, kurie nelabai išmano elektroniką ir kitus panašius dalykus. Kitą vertus, šiokį tokį supratimą turiu, todėl kelis kartus pažiūrėjus kokį nors youtube filmuką, jau galiu daugiau mažiau suprasti ką ir kodėl reikia daryti. Tai pasižiūrėjau ir apie baterijų montavimą ir pats tą pasidariau.

Taip pat, prieš pradedant, rekomenduoju pasižiūrėti šį mano video, kad išvengtumėte vienos klaidos:

Reikės

Paspirtukas naudoja 36V ir 7,8Ah bateriją. Ji sudaryta iš 10 po tris sujungtų 18650 tipo celių. Kinai gamina analogiškas baterijų pakuotes, todėl telieka tokią parsisiuntus tik prijungti.

Prijungti galima keletu būdų. Visi turi savo privalumų. Aš pasirinkau išorinės kontaktus prijungti prie pagrindinės. Tokio būdo privalumas, tas kad standartinis paspirtuko įkroviklis kraus abi baterijas iš karto. Krovimas truks ilgai, apie 11 valandų, tačiau nebereikia sukti galvos dėl antro įkroviklio.

Montavimas

Norėjau įsigyti kuo talpesnę bateriją. Pagal kainos ir talpos santykį, geriausia ką pavyko rasti, tai buvo ši – 10Ah talpos ir apie 80eur kainuojanti baterija. Standartiškai ji atkeliauja su T-DEANS jungtimi.

T-DEANS jungtis

Kad būtų mažiau painiavos, aš šią jungtį pakeičiau į XT60. Galima naufoti adapterį, tačiau aš tiesiog atjungiau T-DEANS kištuką ir prilitavau XT60. Šioje vietoje noriu įspėti, kad jei mėginsite laidus lituoti, tai atjungus kištuką žiūrėkit, kad raudonas su juodu laidai nesusiliestų. Man netyčia susilietė – pamačiau nemenką žaibą, tai atsargiai.

Judam toliau. Iš paspirtuko išėmus pagrindinę bateriją, reikia nuimti jos polietileninę apsaugą ir prie kontaktų prilituoti XT60 jungtį. Čia viskas paprasta – raudoną (+) lituojam prie raudono, juodą (-) – prie juodo.

Taigi, puse darbo kaip ir padaryta.

Toliau gaminamės laidą, kuriuo sujungsim abi baterijas. Viskas čia labai paprasta – iš abiejų galų turi būti XT60 jungtys, ir dar įterptas saugiklio laikiklis. Nuotraukoje viskas aiškiai matosi.

Paspirtuko korpuse išimame raudoną tarpinę, ir pro ją prakišame pasidarytą laidą. Skylė ten gan didelė, todėl net ir su uždėtu XT60 kištuku laidas lengvai pralenda.

Prijungiam laidą prie pagrindinės baterijos ir galim uždaryti paspirtuko dugną.

Ir dabar esminis momentas. Abi baterijas galima sujungti tik tada, kai jų įtampa yra vienoda. Pavyzdžiui galima abi baterijas pilnai įkrauti ir tada sujungti. Tačiau aš nenusipirkau išorinės baterijos įkroviklio, o paspirtuko įkroviklio kištukas netinka. Taigi teko „išvažinėti” bateriją, kol įtampos susivienodino iki 37,1V.

Tai va taip viskas paprasta.

Atlikus bandomajį važiavimą rezultatai visai geri. Važiavau netaupydamas, ir kalneliais ir lygiu keliu, ECO režimo nenaudodamas visai, nuvažiavau 38 km ir dar 39% baterijos buvo likę. Tai vasarą, kokius 65-70 km, manau, drąsei bus galima nuvažiuoti.

Parašykite komentarą