Praėjusi savaitė, su ilguoju savaitgaliu, pademonstravo trumpesnės darbo savaitės teikiamus privalumus. Trys poilsio dienos iš eilės leido pailsėti, atsipalaiduoti ir skirti daugiau laiko asmeniniam gyvenimui. Nors tokių savaičių per metus turime nedaug, vis daugiau įmonių visame pasaulyje, įskaitant ir Lietuvą, pradeda taikyti keturių dienų darbo savaitės modelį.
Tyrimai rodo, kad dirbantys 4 dienas per savaitę darbuotojai tampa produktyvesni, geriau susikoncentruoja ties užduotimis ir patiria mažiau streso. Suvokdami ribotą laiką, jie dirba efektyviau ir vengia bereikalingo laiko gaišimo.
Prieš keletą metų šią idėją iškėliau vadovų ketvirtinio rezultatų aptarimo metu. Tuo metu mano pasiūlymas nebuvo suprastas, o generalinis direktorius jį interpretavo kaip norą dirbti mažiau. Visgi, džiaugiuosi, kad šis klausimas tampa vis aktualesnis ir šiemet kolegė jį pakartojo. Deja, atsakymas išliko panašus: „nepakankamai optimizuoti procesai”, „neefektyvus darbas” ir pan. Keista girdėti tokius argumentus, žinant, kad „Vilniaus šilumos tinklai” jau sėkmingai taiko 4 dienų darbo savaitės modelį. Kyla klausimas, ar tikrai jų darbo procesai yra efektyvesni už mūsų?
Realistiškai vertinant, sutaupyti 8 valandas per savaitę tikrai nėra neįmanoma misija. Pakaktų kritiškai peržiūrėti įvairius susitikimus, kuriuose dažnai tenka tik stebėti kitų diskusijas. Atsisakydami bereikalingo laiko gaišimo socialiniuose tinkluose, naujienų portaluose ar kavos pertraukėlėse, galėtume ženkliai padidinti savo produktyvumą.
Be to, trumpesnė darbo savaitė leistų sumažinti streso lygį ir perdegimo riziką, o tai teigiamai paveiktų darbuotojų psichinę sveikatą. Jie turėtų daugiau laiko poilsiui, šeimai ir mėgstamai veiklai. Ir taip pat, tai dar papildomas bonusas pritraukiant naujus darbuotojus.
Visgi, reikia pripažinti, kad 4 dienų darbo savaitės modelis ne visada tinkamas. Yra sričių, pavyzdžiui, klientų aptarnavimas ar inžinerija, kur toks modelis gali sukelti tam tikrų iššūkių.
Žodžiu, gaila, bet panašu, kad mūsų įmonėje, tai bus dar negreitai… 🙁
Man atrodo visur galima pritaikyti, kad ir klientų aptarnavime gali prasislinkti laikas, t.y. dirbti kiti darbuotojai, kaip pamaininis darbas. O 4 darbo dienų savaitė manau ateitis… žmonės orientuojasi į kitus dalykus, daug kas automatizuojama… klausiau interviu su Vilniaus šilumos tinklų atstove, tai minėjo, kad procentaliai padidėjo norinčių įsidarbinti. Dabar darbinantis žmonės žiūri ne tik į darbo užmokesti, bet ir darbo sąlygas, mikroklimatą ir t.t., įmonės norėdamos pritraukti daugiau gerų specialistų, neišvengiamai ims tai taikyti, bent jau aš taip manau. 😊
Aš irgi taip manau, ieškodamas kito darbo tikrai atsižvelgsiu į tai 😀