Darbuotojų kompetencijų vertinimas: testai ne visada geriausias būdas

Neseniai su savo vadovu turėjau pokalbį apie darbuotojų kompetencijų vertinimą. Vadovybė nori sužinoti, kiek žmonės patobulėja per metus, kiek naujo išmoksta. Buvo svarstoma mintis naudoti testus ar kitus panašius metodus.

Mano nuomone, šiais laikais toks kompetencijų vertinimas nėra tikslus ir neturi prasmės. Pavyzdžiui, aš pats galiu programuoti Python kalba ir laisvai rašyti SQL kodą. Be to, galiu tai daryti greitai. Tačiau jei atimtumėte iš manęs ChatGPT, visus darbus galėčiau atlikti, bet daug lėčiau, nes tektų ieškoti informacijos internete. O jei atimtumėte ir internetą, greičiausiai galėčiau pasakyti, kad nieko nemoku.

Kita vertus, jei duotumėte Google ir ChatGPT žmogui, kuris nieko nežino apie programavimą, jis vis tiek nieko nepadarytų. Reikia žinoti, kaip suformuluoti užklausą, kur panaudoti gautą informaciją ir t.t.

Mano manymu, logiškiausia darbuotojus vertinti pagal jų rezultatus, t.y. pagal tai, kokius projektus jie atlieka. Tačiau ir čia yra niuansų. Ne visada gauni sudėtingesnius projektus. Jei iš užsakovų ateina vienodo sudėtingumo užduotys, nėra progos tobulėti ir tobulinti savo sugebėjimus.

Apskritai, man kompetencijų vertinimas šiais laikas atrodo jau pasenęs ir bereikalingas dalykas. Realiai, jei žmogus savo darbą atlieka neblogiau nei iš jo tikisi užsakovas ir vadovas, tai kam dar apsikrauti papildomais kompetencijų vertinimais?

2 komentarai apie “Darbuotojų kompetencijų vertinimas: testai ne visada geriausias būdas”

  1. Manau kuo toliau, tuo daugiau darbovietės žiūri į patį žmogų, jo charakterį, įgūdžius, patirtį, o ne į visokius lapelius ar testus, kurie tikrai nieko nepasako 😊

    Atsakyti

Parašykite komentarą